Общи условия

Настоящите oбщи условия ("Условия") уреждат сключването на договор за покупко-продажба, сключен между Продавача и Потребителя, както и правата и задълженията на страните по време на използването на онлайн магазина на адрес www.giovani.bg

Цялата информация относно обработката на вашите лични данни се съдържа в принципите, свързани с обработването на лични данни, които можете да намерите тук: Политиката за защита на личните данни. 

Нашата комуникация се осъществява предимно от разстояние. Следователно, нашият Договор използва средства за комуникация от разстояние, които ни позволяват да постигнем споразумение без едновременното физическо присъствие на Продавача и Потребителя. 

Ако някоя част от Условия противоречи на това, което сме се споразумели взаимно като част от процеса на покупка в нашия онлайн магазин, това конкретно споразумение ще има предимство пред тези Условия.

  

  1. ДЕФИНИЦИИ

1.1 Цената е финансовата сума, която ще платите за стокита; 

1.2 Цената за доставка е финансовата сума, която ще заплатите за доставката на стоките, включително цената за тяхната опаковка; 

1.3 Общата стойност, която следва да се заплати, включва стойността на поръчанати стоки и стойността за доставка на стоките; 

1.4 ДДС е данък върху добавената стойност, в съответствие с приложимите разпоредби; 

1.5. Онлайн магазин е електронен магазин, управляван от Продавача на адрес www.giovani.bg, на който ще се извърши покупката на стоките; 

1.6. Фактурата е данъчен документ, издаден в съответствие със Закона за данък върху добавената стойност за общата цена; 

1.7. Продавач е компания Giovani Essenze ООД, със седалище в Vo Výmoli 1525/5A, 040 22 Košice - mestská časť Dargovských hrdinov, ЕИК 54 699 550, вписано в Търговския регистър, воден от Окръжния съд в Košice 1, отдел ООД, допълнение бр. 54482/V, имейл info@giovani.bg, телефонен номер +359 42952913 и също така се нарича по закон;

1.8. Поръчката е неотменимото предложение на потребителя за сключване на договор за покупка на стоки с продавача;

1.9. Стоките са всичко, което можете да закупите в онлайн магазин;

1.10. Потребителски профил е акаунт, създаден въз основа на данни, предоставени от потребителя. Профилът дава възможност за съхранение на въведени данни, история на поръчани стоки и сключени договори;

1.11. Потребител е лице което извършва покупка от онлайн магазина на продавача и също така се нарича по закон;

1.12. Договорът е договор за покупко-продажба, сключен въз основа на надлежно попълнена поръчка, изпратена през онлайн магазина. договорът се смята сключен в момента, в който потребителят получи потвърждение на поръчката от продавача.

 

  1. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ И УКАЗАНИЯ

2.1 Покупката на стоки е възможна само през уебсайта на онлайн магазина.

2.2 При извършване на покупка потребителят е длъжен да предостави на продавача цялата информация точмно и вярно. Следователно, продавачът ще счита, че информацията, която е получил при поръчка на стоки от потребителя, е точна и вярна.

 

  1. СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОРА

3.1 Договорът с продавача може да бъде сключен само на български език.

3.2 Договорът се сключва от разстояние чрез онлайн магазина, Разходите за използване на средства за комуникация от разстояние са за сметка на потребителя. Тези разходи по никакъв начин не се различават от основната цена, която потребителят плаща за ползването на тези ресурси (т.е. по-специално за достъп до интернет), така че той не трябва да очаква никакви допълнителни разходи, които продавачът ще му начисли в допълнение към общата цена. С изпращането на поръчка, потребителят се съгласява с използването на средства за комуникация от разстояние.

3.3 За да сключи договор, потребителят трябва да създаде поръчка в онлайн магазина. В поръчката трябва да се включат следните информации:

а) Информация за закупените стоки (В онлайн магазина потребителят избира продукта, който го интересува, като кликне върху бутона „Добави в количката“);

б) Информация за цена, цена на доставка, ДДС, начин на плащане на общата цена и предпочитан начин на доставка на стоките; тези информации ще бъдат въведени при създаване на поръчка в онлайн магазин, докато информация за цена, цена на доставка, ДДС и общата цена ще бъде предоставена автоматично въз основа на избраните стоки и начина на тяхната доставка;

в) Идентификационните данни на потребителя (предимно име, фамилия, адрес за доставка, телефонен номер и имейл адрес) се използват от продавача, за да може да достави стоките.

г) При договора за редовна и многократна доставка на стоки е необходимо потребителят да предостави информация за колко време желае продавачът да достави стоката.

3.4 По време на създаването на поръчка, потребителят може да променя и проверява данните, докато тя не бъде завършена. След проверка, потребителят създава поръчка, като натиска бутона „Изпрати поръчка със задължение за плащане“. Преди да натисне бутона, потребителят трябва да потвърди, че е прочел и е съгласен с настоящите Условия, в противен случай не е възможно да се създаде поръчка. Квадратчето за отметка се използва за потвърждение и съгласие. След натискане на бутона „Изпрати поръчка със задължение за плащане“, всички попълнени данни ще бъдат изпратени директно на продавача.

3.5 Продавачът ще потвърди поръчката възможно най-скоро, след като провери наличността на стоките. Потвърждението се изпраща на посочената в поръчката имейл адреса на потребителя. Потвърждението ще съдържа обобщение на поръчката и тези общи условия. С потвърждаване на поръчката се сключва договор между продавача и потребителя. Действащите към датата на поръчката общи условия са неразделна част от договора.

3.6 Възможно е да има случаи, в които продавачът няма да може да потвърди поръчката. Това се отнася главно за ситуации, при които стоките не са налични или случаи, в които поръчвате по-голям брой стоки от позволеното. Продавачът винаги ще предоставя предварителна информация за максималния брой стоки в онлайн магазин. Следователно това не би трябвало да ви изненадва, потребителя. Ако по някаква причина продавачът не може да потвърди поръчката, той ще се свърже с потребителя и ще му изпрати оферта за сключване на договора в изменен вид спрямо поръчката. В такъв случай договорът се счита за сключен, когато потвърдите нашата оферта.

3.7 В случай че в онлайн магазина или в създадена поръчка е посочена неправилна цена, обикновено поради техническа грешка, Продавачът няма да достави стоките на потребителя на грешна цена, дори ако е той получил потвърждението на поръчката и по този начин е сключил договора. В тази ситуация Продавачът ще се свърже с Потребителя веднага и ще му изпрати предложение за сключване на нов договор в променена форма в сравнение с предишната поръчка. Нов договор се сключва, когато потребителят потвърди офертата. Ако офертата не бъде потвърдена в рамките на 3 дни от изпращането й, продавачът има право да се откаже от сключения договор. Очевидна ценова грешка се счита, когато например цената не съответства на обичайната цена при други продавачи или когато цената съдържа повече цифри от необходимото, които са излишни.

3.8 В случай на сключване на договор, потребителят ще бъде задължен да заплати общата стойност.

3.9 Ако потребителят има потребителски профил, той може да направи поръчка през него. Дори и в този случай той е длъжен да провери точността, истинността и пълнотата на предварително попълнените данни. Начинът за създаване на поръчка е същият, както в случай на потребител без потребителски профил. Предимството е, че не е необходимо да попълва идентификационните си данни няколко пъти.

3.10 В някои случаи продавачът позволява да се използва отстъпка при покупката на стоки. За да получи отстъпка, потребителят трябва да попълни информация за тази отстъпка в предварително зададено поле, което е част от създадената поръчка. Ако направи това, цената на стоките ще бъде показана с отстъпка.

 

  1. ПОТРЕБИТЕЛСКИ ПРОФИЛ

4.1 Въз основа на регистрация в онлайн магазина, потребителят може да получи достъп до потребителския си профил. 

4.2 При регистрация на потребителски профил, потребителят е задължен да предостави всички въведени данни точно и достоверно и да ги актуализира, ако настъпят някакви промени.

4.3 Достъпът до потребителския профил е защитен с потребителско име и парола. Задължение на потребителя е да пази поверителността на тези данни за достъп и да не ги препраща на никого. Продавачът не носи отговорност за злоупотребата с тези данни.

4.4 Потребителският профил е личен и следователно потребителят

няма право да разрешава използването му от трети страни.

4.5 Продавачът може да изтрие потребителски профил, особено ако потребителят не го е използвал повече от 10 години или ако наруши задълженията си по договора.

4.6 Потребителският профил понякога няма да бъде достъпен непрекъснато. Това се отнася преди всичко до необходимата поддръжка на хардуерните и софтуерните системи.

 

  1. ЦЕНА И ПОЛИТИКА ЗА ПЛАЩАНЕ, ЗАЩИТА НА ПРАВОТО НА СОБСТВЕНОСТ

5.1 Цената винаги е посочена в онлайн магазина, в поръчката и в договора. В случай на несъответствие между цената на стоките, посочена в онлайн магазина, и цената, посочена при създаване на поръчката, ще бъде приложена цената, посочена при създаване на поръчката, която винаги ще бъде идентична с цената в договора. Създадената поръчка съдържа и цената за доставка, или условията, при които доставката е безплатна.

5.2 Общата цена е посочена с ДДС, включително всички данъци, предвидени в съответните законови разпоредби.

5.3 Ще поискаме плащане на общата стойност от потребителя след сключване на договора и преди доставката на стоките. Общата стойност можете да платите по един от следните начини:

а) Плащане по банков превод по сметка на фирмата. Продавачът ще изпрати на потребителя информация за плащане като част от потвърждението на поръчката. В случай на плащане по банков превод, общата цена се заплаща в рамките на 7 дни.

б) Плащане с кредитна/дебитна карта онлайн. В този случай плащането се извършва чрез платежната система GoPay. В случай на онлайн плащане с карта, общата стойност се дължи в рамките на 3 дни.

в) Плащане с наложен платеж. В този случай, за разлика от други, плащането се извършва при доставка на стоките. В случай на плащане при доставка, общата стойност се заплаща едновременно с получаването на стоката. Плащането с наложен платеж не е разрешено за поръчки, съдържащи мостри на продукти, т.е. стоки, намиращи се на уеб адрес: https://www.giovani.bg/probi/ както и за поръчки, изпратени чрез компанията за доставка Packeta, независимо от продуктите, които съдържат.

г) Плащане през онлайн платежни системи PayPal, GooglePay, ApplePay. Достатъчно е потребителят да добави данните за карта си към акаунт в GooglePay / ApplePay и те ще бъдат запазени на сигурно място за безпроблемно плащане. При плащане чрез PayPal е достатъчно потребителят да има налични средства в PayPal акаунта си.

5.4 Фактурата ще бъде издадена в електронен вид след заплащане на общата цена и ще бъде изпратена на имейл адреса на потребителя, който е предоставил в поръчката. Фактурата ще бъде достъпна и в потребителския профил, ако е създаден такъв.

5.5 Собствеността върху стоките преминава към потребителя, след като той заплати общата цена и получи стоките. В случай на плащане по банков път, общата цена се заплаща чрез плащане по сметка на продавача, в други случаи плащането се извършва в момента на завършване на поръчката. 

 

ДОСТАВКА НА СТОКИ, ПОЕМАНЕ НА РИСКА ОТ ПОВРЕДА НА СТОКИ И СЛУЧАЙНО ВЛОШАВАНЕ НА СТОКИТЕ

6.1 Стоките ще бъдат доставени на потребителя по начин по негов избор. Той може да избира между следните опции:

  1. a) Доставката на товари се доверява на транспортни компании SPEEDY, UPS, DHL, HERMES.

6.2 Стоките могат да се доставят само в рамките на Република България.

6.3 Стоките трябва да бъдат доставени без забавяне, не по-късно от 30 дни от датата на сключване на договора. По време на изпълнението на договора могат да възникнат обстоятелства, които ще повлияят на датата на доставка на поръчаните стоки. Производителят ще уведоми незабавно потребителя по имейл за всяка промяна в датата на доставка на стоките и новата очаквана дата на доставка на стоките. Правото на потребителя да се откаже от договора не е засегнато от това. Уведомлението за новата дата на доставка на стоките включва и искане, с което потребителят следва да заяви дали приема/настоява за доставка на поръчаните стоки на новата дата.

6.4 При получаване на стоките от превозвача, потребителят е длъжен да провери коректността на опаковката на стоките. В случай на повреда, трябва да уведоми незабавно превозвача и производителя. В случай, че има повреда на опаковката, което показва неоторизирани действия и отваряне на опаковката, потребителят няма задължение да поеме стоката от превозвача.

6.5 Потребителят е длъжен да получи доставката на стоката на уговореното място и време. Ако потребителят не вземе доставените стоки в съответствие с предходното изречение, производителят ще го уведоми по имейл откъде може да вземе стоките, включително крайния срок за получаването им. Производителят може да достави повторно стоките въз основа на писмено искане, изпратено от потребителя не по-късно от 14 дни от датата, на която е трябвало да получите стоките. Потребителят е длъжен да се съгласи да заплати всички разходи, свързани с повторната доставка на стоките. В случай, когато потребителят наруши задължението си да приеме стоките, освен в случаите, посочени в чл. 6.4 от настоящите oбщи условия, това не води до нарушение на задължението на производителя да му достави стоките. Същевременно, ако потребителят не приеме стоките, това не представлява отказ от договора между двете страни. Ако потребителят не получи стоките в рамките на допълнителния срок, производителят има право да се откаже от договора поради съществено нарушение на договора. Ако производителят реши да упражни въпросното право, отказът от договора влиза в сила в деня, в който е предоставен на потребителя. Отказът от договора не засяга искането за обезщетение за вреди в размер на действителните разходи за опит за доставка на стоките, нито друго евентулно искане за обезщетение за вреди, ако има такива.

6.6 Ако по причини, произтичащи от страна на потребителя, стоките са доставени повече от веднъж или по начин, който не е уговорен в договора, задължение на потребителя е да възстанови на производителя разходите, свързани с многократната доставка. Подробности за плащането на разходите ще бъдат изпратени от производителя на имейл адреса на потребителя, посочен в договора. Разходите трябва да бъдат платени в рамките на 14 дни от получаване на имейла.

6.7 Рискът от повреда на стоките преминава върху потребителя в момента на получаването им. Ако потребителят не получи стоките, освен в случаите, посочени в член 4 от настоящите общи условия, рискът от случайно влошаване и случайно повреда на стоката преминава върху него в момента, в който е имал възможност да вземе владението на стоката, но приемането не се е осъществило. Поемане на риска от случайно влошаване и случайно повреда на стоката означава, че от този момент нататък потребителят носи всички последици, свързани със загубата, унищожаването, повредата или каквото и да е повреждане на стоката.

6.8 Ако потребителят не получи стоката в рамките на срока за доставка, електронният договор за покупко-продажба ще бъде прекратен и производителят ще има право на обезщетение за вреди, което той прилага в съответствие с чл. 420 от Гражданския кодекс, раздел 1:"Всеки носи отговорност за вреди, причинени от неизпълнение на правно задължение." Щетите, понесени от продавача в случай на нарушение на електронен договор за покупка, се дължат главно на пощенски разходи, разходи за опаковане и разходи за труд, направени при обработката на върнатите стоки.

 

ПРАВА ОТ ОТГОВОРНОСТ ЗА ДЕФЕКТИ

7.1 Уводна разпоредба за отговорността за дефекти

7.1.1 Продавачът се задължава да достави стоките с добро качество, в необходимото количество и без дефекти.

7.1.2 Продавачът е отговорен за всички дефекти, които стоките имат при получаването. Продавачът не носи отговорност за дефекти на стоките, причинени от употреба или използване. Също така не носи отговорност за дефекти на стоки, продадени на по-ниска цена, която е била предварително договорена по същата причина.

7.1.3 Стандартният гаранционен срок е 24 месеца. Гаранционният срок започва да тече от момента на получаване на стоката.

7.1.4 Ако стоките бъдат заменени, гаранционният срок ще започне да тече отново от датата на получаване на новите стоки.

7.1.5 Правата на отговорност за дефекти на стоки, обхванати от гаранционния срок, се погасяват с изтичане на гаранционния срок. Потребителят трябва да упражни правото си на отговорност за дефекти на бързоразвалящи се стоки не по-късно от деня след покупката/получаването им, в противен случай правата ще бъдат невалидни.

7.2 Продавачът гарантира, че през периода на прехвърляне на риска от случайно унищожение и случайно повреждане на стоките в съответствие с чл. 7 от oбщите условия, стоките са без дефекти, и по-специално, че: 

а) притежават свойствата, които са били договорени, а ако не са изрично договорени, тогава тези, посочени в описанието на стоката, или притежават тези свойства, които могат да се очакват като се има предвид естеството на стоките; 

б) те са подходящи за посочените по-горе цели или за цели, които са обичайни за стоки от този вид;

в) те отговарят на качеството или са изработени по договорената модела, ако качеството или изработката са определени по модела;

г) те са в съответното количество и тегло;

д) стоките отговарят на изискванията, наложени им от специални законови разпоредби;

е) те не са обременени с права на трети лица.

 

7.3 Условия за упражняване на правото на отговорност за дефекти (рекламации)

7.3.1 Ако стоките са доставени в повредена или счупена опаковка или опаковката е очевидно твърде лека, потребителят се моли да не приема такива стоки от транспортната компания. Потребителят трябва незабавно да уведоми продавача за този факт по телефона на +359 42952913 или по имейл на адрес info@giovani.bg В случай на откриване на очевидни дефекти (например механични повреди), потребителят е длъжен да подаде рекламация без ненужно забавяне в съответствие с точка 7.4.1 по-долу. Продавачът няма да разглежда последващи рекламации поради очевидни дефекти на стоките, включително дефекти, дължащи се на некомплектни стоки.

7.3.2 Потребителят е длъжен да упражни правото си на отговорност за други дефекти (скрити дефекти) по начина, посочен в точка 7.4.1 по-долу, без ненужно забавяне след откриване на дефекта на стоката, най-късно до изтичане на гаранционния период.

7.3.3 Гаранцията се отнася само за производствени дефекти на стоките и дефекти, причинени от механични повреди. Потребителят не може да упражни правото си на отговорност за дефекти, особено за дефекти, причинени от хабене, употреба на стоките в неподходящи условия и др.

7.3.4 Потребителят няма право да упражни правото си на отговорност за дефект, ако е знаел за дефекта преди получаване на стоката. Продавачът е информирал потребителя за това своевременно или е предоставил подходяща отстъпка от цената на стоките по тази причина.

7.4 Условия за упражняване на правото на отговорност за щети (рекламации)

7.4.1 В случай че стоките са дефектни, по-специално ако някое от условията, посочени в член 2, не е изпълнено, потребителят може да информира производителя за такъв дефект и да упражни правата си по отговорност за дефекти (т.е. да подаде рекламация), като изпрати имейл, или с писмо до адресите на производителя, посочени в идентификационните данни. В краен случай, лично на място в обектите на продавача. За рекламации потребителят използва предоставения от продавача формуляр, който е Приложение № 1. 

7.4.2 В формуляра за рекламация потребителят трябва да предостави описание на дефекта на стоката и идентификационни данни, както и имейл адреса, на който желае да получава известия за това как ще бъде обработена рекламацията. Трябва също да се посочи кои от исковете за отговорност за дефекти, изброени в точки 7.5.4. до 7.5.8., са заявени.

7.4.3 При подаване на рекламация, потребителят трябва да предостави и доказателство за закупуване на стоките (фактура), за да докаже покупката от производителя. В противен случай производителят не е задължен да приеме рекламацията.

7.4.4 Датата на доставка на дефектната стока заедно със съответните документи (съгласно т. 7.4.3) се счита за дата на започване на процедурата по рекламация. Ако подадената от вас рекламация е непълна (нечетлива, неясна, неразбираема, не съдържа необходимите документи и др.), потребителят ще бъде помолен да допълни подадената рекламация в писмена форма, по имейл. В този случай процедурата по рекламация започва в деня на подаване на допълнената заявка.

7.4.5 Ако потребителят не допълни подадената рекламация в съответствие с точка 7.4.4. от този член без ненужно забавяне, не по-късно от 10 дни от датата на подаване на искането в съответствие с точка 7.4.4. от този член, производителят ще счита подадената рекламация за неправилна.

7.5 Процедурата за рекламация

7.5.1 Въз основа на решението на потребителя, произтичаща от словашкия закон № 40/1964 Coll., Граждански кодекс (чл. 622 и чл. 623). с изменения и допълнения (наричан по-нататък: „Гражданският кодекс“) (посочени в точки 7.5.4. до 7.5.8.), продавачът ще определи незабавно начина за разрешаване на рекламацията. В сложни случаи това ще бъде не по-късно от 3 работни дни от датата на подаване на ркеламацията. В обосновани случаи, особено ако се изисква сложна техническа оценка на състоянието на стоките, не по-късно от 30 дни от датата на подаване на рекламацията.

7.5.2 След определяне на начина за разрешаване на жалбата, тя ще бъде обработена веднага, а в обосновани случаи може да бъде обработена и по-късно. Обработката на рекламацията не може да отнеме повече от 30 дни от датата на подаване на рекламацията. След изтичане на срока за разрешаване на рекламацията, потребителят има право да се откаже от договора или има право да замени стоката с нова, ако е възможно.

7.5.3 Продавачът е длъжен да издаде писмен документ относно разрешаването на рекламацията, не по-късно от 30 дни от датата на подаване на рекламацията. a Известието за решаващия се изпраща по имейл. Ако рекламацията бъде приета, продавачът ще изпрати коригираните стоки или ще замени стоките с нови стоки или ще възстанови платената за стоките цена, освен ако не е уговорено друго.

7.5.4 Ако дефектът може да бъде отстранен, потребителят има право дефектът да бъде отстранен безплатно, своевременно и по надлежен подходящ. Дефектът на стоката ще бъде отстранен без ненужно забавяне.

7.5.5 Вместо отстраняване на дефекта, потребителят може да поиска замяна на стоката, ако дефектът е свързан само с една част, подмяната на тази част. Това важи само в случаите, когато не представлява неоправдани разходи за продавача с оглед на цената на стоките или сериозността на дефекта.

7.5.6 Вместо да отстраняваме недостига на стока, винаги можем да заменим дефектната стока с изправна, ако това не представлява проблем за потребителя.

7.5.7 Ако в стоката има дефект, който не може да бъде отстранен и който пречи на потребителя да използва стоките правилно, той има право да замени стоката или да се откаже от договора. Потребителят има същите права, ако дефектите са отстраними, но не може да използва стоката правилно поради повторната поява на дефектите след ремонт или поради голям брой дефекти.

7.5.8 Ако има други непоправими дефекти, потребителят има право на разумна отстъпка от цената на стоката.

7.5.9 Рекламацията се разрешава чрез доставка на коригирани стоки, замяна на стоки, възстановяване на цената на стоките, изплащане на подходяща отстъпка от цената на стоките, с писмено искане за допълване на рекламацията или чрез обяснение на отхвърлянето на жалбата.

7.6 Упражняването на права, произтичащи от отговорност за дефекти и рекламации относно стоките, се урежда от разпоредбите на чл. 619 и сл. от Гражданския кодекс, Закон № 250/2007 Сб. за защита на потребителите и за изменение на Закона на Словашкия национален съвет № 372/1990 Сб. за нарушенията, с измененията (наричан по-долу „Закон за защита на потребителите“), по същия начин закон № 108/2014 Сб. за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги въз основа на договор, сключен от разстояние, или договор, сключен извън търговския обект на продавача, и за изменение и допълнение на някои закони, изменен с последващи разпоредби (наричан по-долу „Закон за защита на потребителите при продажба от разстояние“).

7.7 Ако подадете рекламация за стоките:

а) През първите 12 месеца от закупуването на стоката, продавачът може да отхвърли рекламация само въз основа на експертна оценка; Независимо от резултата от експертната оценка, продавачът няма да изисква от потребителя да заплати разходите за експертната оценка или други разходи, свързани с експертната оценка. Копие от експертната оценка, обясняваща отхвърлянето на рекламацията, ще бъде предоставено на потребителя не по-късно от 14 дни от датата на обработка на рекламацията;

б) След 12 месеца от покупката, ако рекламацията бъде отхвърлена, продавачът винаги ще посочи на потребителя в документа за разрешаване на рекламацията на кого може да изпрати стоките за експертна оценка. Ако потребителят изпрати стоките за експертна оценка на конкретно лице, разходите за експертната оценка, както и всички други свързани с нея разходи, направени по разумен начин, ще бъдат поети от потребителя, независимо от резултата от експертната оценка. Ако експертна оценка докаже, че продавачът е отговорен за дефекта на стоката, потребителят може да подаде рекламация отново; гаранционният срок не изтича по време на професионалната оценка. Продавачът е длъжен в 14-дневен срок от датата на повторно подаване на рекламацията да възстанови всички разходи, направени за експертната оценка, както и всички свързани с нея разходи, които са били разумно направени. Повторно подадена рекламация не може да бъде отхвърлена.

7.8 Ако потребителят е предприемач, той е длъжен да съобщи и посочи дефекта без ненужно забавяне след откриването му, но не по-късно от 3 дни от получаването на стоката.

7.9 Потребителят има право да упражни правато си на отговорност за дефекти, които са появили на стоката в срок от 24 месеца от получаването на стоката.

7.10 С настоящото потребителят е надлежно информиран за правата си, произтичащи от словашкия закон № 40/1964 Coll., Граждански кодекс (чл. 622 и чл. 623). Със сключването на договора потребителят потвърждава, че е имал възможност да се запознае с общите условия на рекламацията на стоките.

 

  1. ОТКАЗ ОД ДОГОВОРА

8.1 Отказ от договора, т.е. прекратяване на договорните отношения между продавача и потребителя от самото им възникване, може да настъпи по причините и по начина, посочени в този член, или в други разпоредби на oбщите условия, в които възможността за отказ е изрично посочена.

8.2 Потребителят, т.е. лице, което закупува стоки извън своята търговска дейност, има право да се откаже от договора, без да посочва причина, в рамките на 14 дни от датата на доставка на стоките, в съответствие с разпоредбите на чл. 7 от Закона за защита на потребителите при продажба на стоки от разстояние. Ако е сключен договор, чийто предмет са няколко вида стоки или доставка на стоки от няколко пъти, този срок започва да тече от деня на доставката на първата част от стоките. Ако е сключен договор, според който стоките се доставят на потребителя редовно и многократно, той влиза в сила от датата на доставка на първата доставка. Отказът от договора е възможен по всякакъв начин, който може да послужи като доказателство (предимно чрез изпращане на имейл или писмо до адресите, посочени в идентификационните данни на продавача). За да се откаже, потребителят може да използва предоставения от продавача формуляр, който е Приложение № 2. Не е възможно мълчаливо отказване от електронен договор за покупка.

8.3 Въпреки това, дори като потребител, не можете да се откажете от договора в случаите, когато предметът на договора е:

а) продажба на стоки, чиято цена зависи от движенията на цените на

финансовия пазар, върху които продавачът не може да повлияе и които могат да възникнат по време на срока за отказ; 

б) продажба на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключване на договора, а доставката им може да се извърши най-рано след 30 дни и цената им зависи от движенията на пазарните цени, на които продавачът не може да повлияе;

в) продажба на стоки, изработени по специфични изисквания на потребителя, изработени по мярка или стоки, предназначени за един

потребител;

г) продажба на стоки, подлежащи на бързо разваляне или има опасност от влошаване на качествените им характеристики, и стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени.

д) продажба на стоки, опаковани в защитна опаковка, която е повредена след доставката и следователно не е подходяща за връщане поради здравословни или хигиенни причини

е) продажба на звукозаписи, видеозаписи, аудиовизуални записи или компютърен софтуер, продавани в защитна опаковка, ако оригиналната опаковка е повредена;

ж) продажба на периодични издания, с изключение на продажби по абонаментни договори и продажби на книги, които не са доставени в защитна опаковка;

з) доставка на електронно съдържание, ако то не е в материална форма която е доставена с предварителното изрично съгласие на потребителя преди изтичане на срока за отказ от договора, докато производителят предварително го е уведомил, че няма право да се откаже от договора.

8.4 Срокът за отказ съгласно чл. 2 от общите условия се счита за спазен, ако потребителят изпрати уведомление за отказ от договора в рамките на този срок.

8.5 В случай на отказ от договора, цената ще бъде възстановена на потребителя в рамките на 14 дни от датата на влизане в сила на отказа по сметката, от която е платена, или по сметката, избрана при отказ от договора. Сумата няма да бъде възстановена, докато потребителят не върне стоките или не докаже, че те са били върнати, т.е. изпратени. Потребителят трябва да върне стоката чиста, по възможност с оригиналната ѝ опаковка.

8.6 В случай на отказ от договора съгласно чл. 8.2 от общите условия, потребителят е длъжен да върне стоките в 14-дневен срок от отказа. Стоките могат да бъдат предадени на продавача или на лице, упълномощено от продавача да получи стоките, докато потребителят поема разходите за връщане на стоките. Това не важи, ако е сключено споразумение за лично вземане или чрез лице, упълномощено от продавача. Крайният срок се счита за спазен, ако стоките бъдат върнати не по-късно от последния ден от крайния срок. Потребителят има право на възстановяване на разходите за доставка, но само в размер, съответстващ на най-евтиния метод за доставка на стоките, предложен от продавача за доставката им.

8.7 Потребителят носи отговорност за щети в случаите, когато стоките са повредени в резултат на неправилна употреба или употреба, различна от обичайната, като се вземат предвид естеството и свойствата на стоките. В такъв случай продавачът ще фактурира произтичащите щети след връщането на стоките, а срокът за плащане на фактурираната сума е 14 дни.

8.8 Продавачът има право да се откаже от договора поради недостиг на стоки, липса на стоки или ако производителят, доставчик или дистрибутор на стоки, с които е сключен договорът, е спрял производството или е направил значителни промени, които са направили невъзможно изпълнението на задълженията на продавача по договора или поради непреодолима сила или  alebo ако въпреки усилията на продавача, които могат да бъдат разумно изисквани, той все още не е в състояние да достави стоките в срока, посочен в настоящите общи условия. В тези случаи продавачът е длъжен да уведоми потребителя без неоправдано забавяне и да върне общата цена за вече платената стока в рамките на 14 дни от датата на уведомлението за отказ от договора. Продавачът ще върне общата цена, платена за стоките по същия начин, по който са били платени стоките. Това не засяга правото на продавача да се споразумее с потребителя за друг начин на възстановяване на сумата, при условие че не се начисляват допълнителни такси.

8.9 Продавачът има право да се откаже от договора, ако потребителят не е получил стоката в рамките на 5 работни дни от датата, на която е възникнало задължението му да я получи.

 

  1. ПОДАВАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ЖАЛБИ

9.1 Потребителят има право да подаде предложения жалби в писмена форма, по имейл на адрес: info@giovani.bg.

9.2 Продавачът ще уведоми потребителя по електронната поща за резултата от процедурата за рекламация или жалба.

9.3 Надзорният орган е Словашката търговска инспекция (SOI), Инспекторат на SOI за Кошице регион, със седалище в: Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice, телефонен номер +421 55/ 729 07 05, +421 55/ 622 76 55.

9.4 Потребителят може да подаде заявка за проверка, ако не е доволен от обработката на заявката или жалбата по електронен път чрез платформата, достъпна на уебсайта: https://www.soi.sk/sk/.

 

  1. АЛТЕРНАТИВНО РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ С ПОТРЕБИТЕЛИ

10.1 Потребителят има право да изпрати до продавача молба за корекция чрез следния имейл адрес: info@giovani.bg, ако не е доволен от начина, по който е била разрешена жалбата, или ако смята, че правата му са били нарушени. Ако продавачът отговори отрицателно на тази молба или не отговори в рамките на 30 дни от изпращането ѝ, потребителят има право да подаде предложение за започване на алтернативно решаване на спор до орган за алтернативно решаване на спорове (наричан по-долу „предмет“) съгласно Закон № 391/2015 Сб. за алтернативно разрешаване на спорове и за изменения и допълнения на някои закони (наричан по-долу „Закон за алтернативно разрешаване на спорове“).

10.2 Субектите за орган за алтернативно решаване на спорове са органи и упълномощени юридически лица съгласно § 3 от Закон за алтернативно разрешеване на спорове. Списъкът им е публикуван на уебсайта на Министерството на икономиката на Словашката република. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

10.3 Потребителят можете да подаде предложение по начина, определен съгласно § 12 от Закона за алтернативно разрешаване на спорове.

10.4 Потребителят има право да започне извънсъдебно разрешаване на спорове онлайн чрез Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС) https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

  1. ФИНАЛНИ РАЗПОРЕДБИ

11.1 Цялата писмена кореспонденция ще бъде доставена на потребителя по имейл. Имейл адресът на продавача е посочен в идентификационните данни на продавача. Продавачът ще изпраща кореспонденция до потребителя на посочения в договора имейл адрес, в потребителския профил или чрез адреса, от който потребителят се е свързал.

11.2 Договорът може да бъде изменен само с писмено съгласие на продавача. Той също така има право да изменя тези общи условия, но това изменение няма да засегне вече сключени договори, а само договори, които ще бъдат сключени след датата на влизане в сила на това изменение. Потребителят ще бъде уведомен за промяната, само ако има създаден потребителски профил (служи, за да се гарантира, че потребителят разполага с тази информация в случай, че поръча нови стоки, но промяната не дава право на прекратяване, тъй като няма сключен договор, който би могъл да бъде прекратен). По същия начин, той ще бъде уведомен, ако стоките му се доставят редовно и многократно, в съответствие с договора. Информация за промяната ще бъде изпратена от продавача на имейл адреса на потребителя най-малко 14 дни преди влизането й в сила. Ако продавачът не получи известието на потребителя за прекратяване на договора в рамките на 14 дни от изпращането на информацията за промяната, новите общи условия стават част от съвместния договор и ще се прилага за следващата доставка на стоки след датата на влизане в сила на промяната. Срокът за отказ, в случай че потребителят го подаде, е 2 месеца.

11.3 В случай на непреодолима сила или непредвидени събития (природно бедствие, пандемия, оперативни неизправности, прекъсвания на работата на подизпълнителите и други), продавачът не носи отговорност за щети, произтичащи от или във връзка с непреодолима сила или непредвидими събития. Ако такава ситуация продължи повече от 10 дни, както потребителят, така и продавачът имат право да се откажат от договора.

11.4 Приложението към общите условия е формуляр за рекламация и формуляр за отказ от договор.

11.5 Договорът, включително oбщите условия, се архивира от продавача в електронен вид и не е достъпен за потребителя. Въпреки това, потребителят винаги ще получава тези общи условия и потвърждения на поръчката с обобщение на поръчката по имейл. Следователно, потребителят винаги ще има навременен достъп до договора. Продавачът препоръчва на потребителя винаги да съхранява потвърждението на поръчката и условията.

11.6 Дейностите на продавача не са предмет на никакви кодекси за поведение съгласно § 3 (параграф 1 буква н) от словашкия закон за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги по договор от разстояние или договор, сключен извън търговския обект на продавача (български № 102/2014 Сб.).

11.7 Настоящите oбщи условия са в сила от 01.06.2025 г.